Közéleti szereplőknek

Elégedettség vizsgálat

Több szempontból alkalmazható. Mérhetjük vele egy termék fogyasztóinak, egy szolgáltató ügyfeleinek,  egy vállalkozó partnereinek, valamint egy vállalat alkalmazottainak elégedettségi szintjét. Segítségével megállapítható, hogy mennyire elégedettek a fogyasztók egy termékkel, szolgáltatással, illetve, hogy mik annak erősségei és gyengeségei. Választ ad továbbá arra, hogyan érzik magukat az alkalmazottak egy cégnél, milyenek a munkakörülmények, a vállalati kultúra, illetve hogyan növelhető az elégedettség, a motiváció. A vizsgálatot javasolt bizonyos időközönként megismételni, nyomon követve így az elégedettség változását, az egyes intézkedések, fejlesztések hatását.

Imázs vizsgálat

Segítségével egy cégről vagy márkáról kialakult képet vizsgáljuk, adott célcsoport – a márkát ismerők, fogyasztók, a partnerek vagy ügyfelek – körében. Választ ad arra, hogy milyen kép él a fogyasztóban, milyen sztereotípiákat kapcsol hozzá, milyennek látja a konkurenciához képest, milyen jellemzők alakítják a kialakult képet, milyen az egyes tényezők szerepe, illetve, hogy miként javíthatja a kommunikáció az imázst. Cél a vizsgált cég vagy márka imázsprofiljának megalkotása, amely megmutatja a jellegzetességeket, erősségeket és fejlesztendő területeket. Ezáltal összehasonlítási lehetőséget ad a konkurenciával, bemutatva az egyes piaci szereplők versenyelőnyeit és versenyhátrányait.

Véleménykutatás

Két típusa van: pillanatfelvételek és követéses vizsgálatok. Lényege a gazdaság, a társadalom, a kultúra és a politika területén a lakosság egészének, egyes rétegeinek, csoportjai véleményének, beállítódásainak és ezek változásainak vizsgálata. E kutatásoknak döntésmegalapozó funkciójuk van: megvilágítják a lehetséges alternatívák fogadtatását, a döntések társadalmi, politikai következményeit, valamint a lakosság különböző csoportjaira gyakorolt hatását. Rendkívül sokoldalúan alkalmazható e vizsgálat. Az eredmények felhasználhatók a döntések előkészítésénél, amikor a lehetséges alternatívák mellett elkötelezettek arányának és összetételének ismeretében születnek meg a konkrét teendők. A kutatások a döntések végrehajtása közben is segítséget nyújtanak, az eredmények kontrollként működnek. A megfelelő felmérések alkalmasak arra is, hogy a döntéseket követően vizsgálják a társadalmi következményeket, az érintett csoportokra gyakorolt hatást. Használhatók továbbá közszolgáltatások minőségének mérésére. Hozzásegíthetik a települések vezetőit, hogy pontos ismereteket kapjanak az ott élők gondjairól, igényeiről, véleményéről, a lokális közösségek megtartó erejéről. Alkalmas ezen felül pártok és közéleti szereplők népszerűségének vizsgálatára.

Hatásvizsgálat

Kommunikációs kampányok, társadalmi intézkedések következményeinek, hatásainak, hatékonyságának megismeréséhez nyújt segítséget. A vizsgálat két részből áll: egy előzetes és egy utólagos fázisból. Az eredmények tükrében a kampány vagy intézkedés objektíven értékelhető, így folytatása, továbbfejlesztése hatékonyabbá válik.

Ismertség- és preferencia vizsgálat

Elsősorban politikai szereplők számára ajánlott kutatási forma, mely személyi döntésekben, kommunikációs, illetve kampányerőforrások elosztásakor nyújt segítséget. Segítségével feltárható egyes politikusok, közéleti vagy gazdasági szereplők, civil szervezetek ismertsége és elismertsége, a versenytárs szereplőkkel, szervezetekkel összehasonlítva. Ismétlődő adatfelvétel esetén pedig képet adhat a változásokról és trendekről is.

Attitűdmérés

Akkor szükséges módszer, ha valaki javítani szeretné a célcsoportok szervezetéhez való viszonyát, illetve az általa szándékolt hozzáállásra, viselkedésre szeretné rábírni a célcsoportok tagjait. Ehhez először fel kell tárni a meglévő attitűdöket, vélekedéseket. E módszer segítségével megállapítható, hogy az emberek milyen véleményekkel, attitűdökkel, hiedelmekkel rendelkeznek. A kutatás segítséget nyújt ahhoz, hogy a szervezet megítélésének javítása, illetve a szervezeti célok elérése érdekében milyen változtatásokra van szükség a célcsoportok körében. Ismétlődő adatfelvétel esetén kép alkotható a vélekedések, hiedelmek változásairól, trendjeiről is.

Magatartás- és szokásvizsgálat

Olyan intézmények, szervezetek számára ajánlott, melyek szervezeti vagy üzleti céljai a lakosság vagy más szervezetek viselkedésétől, mindennapi rutinjaitól függenek. A vizsgálat tárgya a lakosság vagy a kutatás célcsoportjába tartozó cégek, intézmények magatartása, aktivitása, szokásai az adott témakörben.

Lojalitásvizsgálat

A lojalitás az attitűdök és a viselkedés kombinációja. A tapasztalat, a kapcsolat, a márka, a kínálat, illetve az ár ügyfélhűségre gyakorolt hatása a vizsgálat tárgya. E kutatás választ ad arra, hogy milyen az ügyfélmegtartó képesség; kik az ügyfelek és hogyan csoportosíthatók lojalitás és ügyfélérték szempontjából; mi különbözteti meg a lojális és kevésbé lojális ügyfeleket; melyek a lojalitás mozgatórugói és akadályai; hogyan érdemes a szolgáltatáson változtatni az ügyfélkör optimalizálása érdekében; milyen beavatkozási stratégiák jöhetnek szóba; illetve milyen külső hatások korlátozhatják a lojalitás-stratégia érvényesülését.

Egyéb szolgáltatások

Kutatási projektek kivitelezése során – igénytől függően – kizárólag kutatási terv készítéssel, terepmunka szolgáltatással vagy adatfeldolgozással is rendelkezésre állunk.

A fent szereplő szolgáltatások eredményes lebonyolításához az adatfelvételi és adatfeldolgozási módszerek széles skálája, hagyományos és újszerű eszközök, valamint nagy létszámú, megfelelően képzett és tapasztalt kutatócsoport áll rendelkezésre.