Önkormányzatoknak

Elégedettség vizsgálat

Több szempontból alkalmazható. Mérhetjük vele egy termék fogyasztóinak, egy szolgáltató ügyfeleinek,  egy vállalkozó partnereinek, valamint egy vállalat alkalmazottainak elégedettségi szintjét. Segítségével megállapítható, hogy mennyire elégedettek a fogyasztók egy termékkel, szolgáltatással, illetve, hogy mik annak erősségei és gyengeségei. Választ ad továbbá arra, hogyan érzik magukat az alkalmazottak egy cégnél, milyenek a munkakörülmények, a vállalati kultúra, illetve hogyan növelhető az elégedettség, a motiváció. A vizsgálatot javasolt bizonyos időközönként megismételni, nyomon követve így az elégedettség változását, az egyes intézkedések, fejlesztések hatását.

Véleménykutatás

Két típusa van: pillanatfelvételek és követéses vizsgálatok. Lényege a gazdaság, a társadalom, a kultúra és a politika területén a lakosság egészének, egyes rétegeinek, csoportjai véleményének, beállítódásainak és ezek változásainak vizsgálata. E kutatásoknak döntésmegalapozó funkciójuk van: megvilágítják a lehetséges alternatívák fogadtatását, a döntések társadalmi, politikai következményeit, valamint a lakosság különböző csoportjaira gyakorolt hatását. Rendkívül sokoldalúan alkalmazható e vizsgálat. Az eredmények felhasználhatók a döntések előkészítésénél, amikor a lehetséges alternatívák mellett elkötelezettek arányának és összetételének ismeretében születnek meg a konkrét teendők. A kutatások a döntések végrehajtása közben is segítséget nyújtanak, az eredmények kontrollként működnek. A megfelelő felmérések alkalmasak arra is, hogy a döntéseket követően vizsgálják a társadalmi következményeket, az érintett csoportokra gyakorolt hatást. Használhatók továbbá közszolgáltatások minőségének mérésére. Hozzásegíthetik a települések vezetőit, hogy pontos ismereteket kapjanak az ott élők gondjairól, igényeiről, véleményéről, a lokális közösségek megtartó erejéről. Alkalmas ezen felül pártok és közéleti szereplők népszerűségének vizsgálatára.

Hatásvizsgálat

Kommunikációs kampányok, társadalmi intézkedések következményeinek, hatásainak, hatékonyságának megismeréséhez nyújt segítséget. A vizsgálat két részből áll: egy előzetes és egy utólagos fázisból. Az eredmények tükrében a kampány vagy intézkedés objektíven értékelhető, így folytatása, továbbfejlesztése hatékonyabbá válik. tását.

Problémafeltárás

Elsősorban intézményi szolgáltatások és működésmódok fejlesztéséhez lehet hatékonyan alkalmazni – amikor  tudható, hogy vannak hiányosságok, és a cél ezek beazonosítása, feltárása. A kutatás felszínre hozza azokat a problémákat, melyek az adott területen – lakossági szemszögből – jelentkeznek, és megoldásuk a megbízó szervezettől, intézménytől várható. Egy önkormányzati kutatás esetében például megtalálhatók és súlyozhatók a településen jellemző, a lakosságot érintő, irritáló gondok, valamint ötletek nyerhetők a fejlesztésekhez.

Rendezvénykutatás

A vizsgálat három fázisból áll. Az első célja az információszerzés a várható résztvevőkről, azok elvárásairól, értékrendjéről. Ezek ismeretében határozható meg, hogy a tervezett programtervek közül melyik a legmegfelelőbb, illetve a sikeresség érdekében milyen változtatásokat érdemes végrehajtani az eredeti elképzeléseken. A kutatás második szakasza a rendezvény sikerét méri. Ez a fázis a rendezvényen kerül lebonyolításra, a résztvevők megkérdezésével. A vizsgálat harmadik szakasza a rendezvény sikerességét méri. Ekkor azok véleménye kerül lekérdezésre, akiknek a rendezvényt szánták, függetlenül attól, hogy részt vettek-e rajta, vagy sem. Ehhez tartozik a rendezvénnyel kapcsolatos kommunikáció vizsgálata is. A három fázis együttes alkalmazása nagymértékben elősegíti egy rendezvény sikerességét. Azok eredményeiből levont következtetések sikeresen alkalmazhatók a következő rendezvény szervezésénél.

Szervezeti kommunikáció vizsgálat

A szervezetek működésének alapja a kommunikáció, melynek eredményessége a sikeresség kulcsa. Minden vezetési formánál jelentős a szerepe, ugyanis e folyamatban irányítja a vezető a beosztottakat, elősegítve ezáltal a szervezetben rejlő potenciál kiaknázását. A kutatás feltárja a különféle kommunikációs csatornák működésének hatékonyságát, hiányosságait, zavarait. Kiszűri továbbá a meglévő párhuzamosságokat, meghatározva a leghatékonyabb információáramlási módot. Rávilágít továbbá a befolyásoló tényezőkre, valamint a problémák okaira, lehetőséget teremtve azok módosítására és orvoslására, elősegítve ezáltal a szervezet erőforrásainak a lehető legoptimálisabb felhasználását.

Egyéb szolgáltatások

Kutatási projektek kivitelezése során – igénytől függően – kizárólag kutatási terv készítéssel, terepmunka szolgáltatással vagy adatfeldolgozással is rendelkezésre állunk.

A fent szereplő szolgáltatások eredményes lebonyolításához az adatfelvételi és adatfeldolgozási módszerek széles skálája, hagyományos és újszerű eszközök, valamint nagy létszámú, megfelelően képzett és tapasztalt kutatócsoport áll rendelkezésre.